سسوڠڬوهڽ اڤابيلا اكو مناصيحتي كامو، بوكنله برارتي اكوله يڠ ترباءيق دالم كالڠن كامو، بوكن جوڬ يڠ ڤاليڠ صالح دالم كالڠن كامو، كران اكو جوڬ ڤرنه ملمڤاوءي باتس اونتوق ديري سنديري. سأندايڽ سساورڠ ايت هاڽ داڤت منيمڤأيكن دعوة اڤابيلا دي سمڤورنا، نسچاي تيدق اكن اد ڤندعوه، مك اكن جادي سديكيتله اورڠ يڠ ممبري ڤريڠاتن

I am Musleem

Semua paparan atau tulisan didalam blog ini kebanyakannya diambil dari pelbagai sumber untuk koleksi bacaan dan tatapan kita bersama sebagai hamba Allah SWT.. وأمر بالمعروف وانه عن المنكر واصبر على ما أصابك إن ذلك من عزم الأمو "..dan suruhlah (manusia) mengerjakan yang baik dan cegahlah (mereka) dari perbuatan yang mungkar dan bersabarlah terhadap apa yang menimpamu. Sesungguhnya yang demikian itu termasuk hal-hal yang diwajibkan (oleh Allah تعالى )." (QS. Luqman: 17)" عن ابي حمزة انس بن مالك رضي الله عنه خادم رسول الله صلي الله عليه وسلم عن نبي صلي الله عليه وسلم قال لا يؤمن احدكم حتي يحب لأخيه ما يحب لنفسه Maksudnya, drp abu hamzah anas ibn malik r.a khadam Rasulullah SAW bersabda: Seseorang kamu masih belum benar-benar beriman sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri إذا أحب أحدكم أخاه فليخبره. Maksudnya: “Jika seseorang daripada kamu mengasihi saudaranya, maka dia hendaklah memberitahu saudaranya itu.”

Ingin Tahu - Maahad Tahfiz sekitar Selangor

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat petang semua~ 'SahabatMusleem'/ he.

Ni. Click Me~ Tadi open emel. Dapat satu emel, ade sahabat kita ni dia nak mintak tolong kita semua. 'SahabatMusleem'/ Jadi, xkeberatan untuk saya postkan info ni dalam blog. Supaya kita sama² bantu, apa yang dia hajatkan. Insya`Allah. Jadi, kepada sesiapa yang tahu. Bolehlah hubungi atau buat apa yang patut. Supaya sahabat kita tu tercapai hajatnye, Insya`Allah.

Salam,

Saya ingin memohon bantuan kepada sahabat2 yang mengetahui mana2 Maahad Tahfiz sekitar Negeri Selangor (Kalau boleh yg ada Akademik sekali) dgn kadar yuran bulanan RM200 dan kebawah.

Saya mempunyai 4 orang anak dan 2 daripadanya lelaki yang kini masing2 berumur 9 & 10 tahun sedang menuntut d maahad Tahfiz yang baru dibuka berhampiran dgn kediaman saya. Masalahnya sekarang saya x pasti tentang Maahad ni kerana baru dibuka dan yuran pengajian yang agak tinggi. Dgn pendapan yg agak terhad dan mencari nafkah seorg (ayahnya meninggal 5 tahun lps) saya ingin meminta bantuan sahabat2 yang tahu di mana2 Maahad Tahfiz sekitar Selangor (negeri Sembilan pun ok).

Impian saya dan nenek mereka ingin melihat mereka mendalami Al-Quran dan dunia Islam. Disamping dpt berdikari dan membina jati diri.

Saya harap sahabt dapt menghubungi saya melalui yahoogroup ini. Saya amat berharap dgn respon dr sahabat sekalian.

Sekian terima kasih.

Faridah

PENTING!!![Tolong beri kerjasama]
pastikan anda hantar respons/jawapan ke alamat: E-Perbincangan@yahoogroups.com
dan bukan ke taman2syurga@yahoogroups.com

Sila tukar alamat sebelum menghantar emel...

*Adalah bagi mengelakkan kebanjiran emel respons ke inbox ahli
emel respons yg disahkan akan dihantar ke ahli dalam bentuk rumusan

Wassalam,
SahabatMusleem

10 comments:

  1. cubalah google - maahad tahfiz selangor then amik no phone then call tanya bab yuran tu.. kalau kat area Kak Finaz ni sekitar Subang Jaya & Shah Alam tak dapat RM200 kebawah tu..tapi area hulu langat ker..kajang ker..dll mungkin dapat.. Niat yang baik pasti akan dibantu Yang Esa. KAk Finaz pun berhasrat nak hantar anak ke sekolah Tahfiz. Anak yg sulung ni mmg nak jd Ustaz katanya harapan Kak Finaz biarlah hasrat nak akak tu Allah kekalkan hingga ke akhirnya dan jadikan kenyataan Amin..

    ReplyDelete
  2. ameen kak~ semoga tercapai hajat akak dan cita² anak akak tu~ =] aha, ni puan yg berhajat tu. lupe nk letak emel dia kt post.

    Puan Faridah: faridahabdulrahman@yahoo.com

    kak finaz pun bole emel dia kasi cadangan~ Insya`Allah

    ReplyDelete
  3. As salam, saya Asmadi dr S.Alam ingin bertanya sesiapa yg tahu dimana saya boleh hantar anak lelaki saya (13 tahun) untuk mendalami ilmu agama (mu'alim) disamping belajar quran sekitar Selangor.Klau boleh biarlah dia duduk asrama mcm Mahad Tahfiz. Maklumat anda sangat dihargai. terima kasih. email wed719@yahoo.com.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. SLM antarlh dya kt masjid sri petaling.c tu student dr Filipino.Korea jepun n mcm2 negara.antra yg trbaik d msia

      Delete
  4. maaf. pembetulan. Asmadi dari s.alam email: wed1719@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  5. refer Masjid Seri Petaling jumpa Ustaz kat sana

    ReplyDelete
  6. as'salam..mne nak cary skola tahfiz ntok perempuan di sekitar selangos ye ? mohon maklumat..terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada satu di kuang khas untuk hafizah sahaja.. no tel saya lupa nak maklumat email saya dmcorp2000@yahoo.com nanti saya dapatkan no talepon

      Delete
  7. saya mencari sekolah tahfiz yg memerlukan guru tahfiz utk perempuan.saya berkelulusan ijazah quran wal qiraat al-azhar mesir..sudah berkahwin.jika ada yg ingin khidmat saya mengajar mengaji dari rumah ke rumah pun boleh maklum pd saya.

    Nama : Ummu Hani Ibrahim
    No Fon : 013 - 245 7314
    Email : haniqulmind@gmail.com

    ReplyDelete
  8. sekarang ni nak mendalami al qur an pun susah sbb terlalu mahal klau mereka yang berpendapatan sedrhana macam saya keje sorang lak jgn harap leh belajar.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Komen Update

Widget

Baca al-Quran online diSINI

سلام ا خوه ﻓﻴلله

Segalanya Online

8tv Ntv7 RTM TV3 TV9

Berita Harian Detik Daily Harakah Daily Harian Metro MyKKK NST Pahang Daily Keadilan Online Kampus Negara TKO Daily Malaysia Kini Utusan Online

Habib Ali Bouti Darussyifa` Online Harun Yahya Ifta Habib Omar PUM pmram.org umi-pmram bkmip65 kpipm64 permaya perubatan

Iklan